Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Kojim putem do obnove i razvoja zemlje

Komentari (42) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 06 jun 2014 00:13
Veritas Triumphus
Lep i veoma dobar clanak, ali kome se ti obracas za obnovu....mislim da je prava adresa CESID :).....kako i zasto, pa pitaj vodju, on je taj koji je dao jednom coveku koji broji listice svake 4 god da rukovodi parama i donacijama za obnovu....koji bre inzinjeri i strucnjaci, mi imamo blagojevica cesid supermena! :)
Preporuke:
38
1
2 petak, 06 jun 2014 00:39
Marko Gay
Za pocetak, mogli biste POTPUNO ZABRANITI STUDIRANJE NEZAPOSLENIM LICIMA.

Takva zabrana bi dovela do preusmeravanja fakulteta u Srbiji na ono sto je danas potrebno da biste se uspesno takmicili u svetu: a to je permanentno ucenje, uz rad.

Takodje, ucenje bi bilo mnogo efikasnije, posto zaposleni studenti po prirodi stvari imaju praksu, koja je neophodna da biste nesto dobro naucili.

To bi povecalo i kvalitet nastave na fakultetima, zato sto zaposleni studenti ne bi imali ni vremena ni novca za tracenje.

Za mnogo buducih kurentnih zanimanja nije potrebno dugo pocetno skolovanje -- ovakav sistem suzbio bi opsednutost formalnim titulama koja danas postoji u Srbiji.

Postoji i nada da bi smanjio broj studenata koji se opredeljuju za neprakticne smerove.

Da bi uspela, skolska reforma bi morala biti pracena zakonskim ogranicenjem radnog vremena. Sto bi izazvalo porast zaposlenosti i rast produktivnosti po satu, zbog obrazovanije radne snage.
Preporuke:
8
29
3 petak, 06 jun 2014 00:42
Zdravko
Veliki srpski prijatelj i naš brat i sapatnik, Arčibald Rajs je u svom testamentarnom djelu "Čujte Srbi!" pojasnio uzroke, situaciju i moguća riješenja velikih srpskih problema u dekadi nakon Velikog rata. Sve taksativno i tačno i poučno. Naši srpski vajni političari proglasiše ga ludim i zaboraviše. Nažalost uzroci propasti i naznake katastrofe u njegovom djelu nas nisu zaboravile. Tako će bojim se završiti i nastojanje ovih sjajnih autora koji su nas počastili konkretnim planovima i smjernicama čupanja iz ovog ambisa. Osnovna pretpostavka usvajanju ovog Manifesta Spasa,je da ljudi koji odlučuju imaju bar i zeru nacionalne odgovornosti i obraza i časti. Ono što su do sada pokazali ne ulijeva ni mrvu nade. Ali, na kraju, možda to i nije loše!Ova prirodna katastrofa je probudila iz duboke letargije narod. Mase su pretvorene u lunpen proleterijat. Ljude koji nemaju više šta da izgube. Tromost i neefikasnost, plitki marketig i još plići planovi će neminovno dovesti do protesta. A onda kom obojci!
Preporuke:
26
1
4 petak, 06 jun 2014 00:54
Marko Gay
Druga vazna stvar je da drzava svakom obezbedi kucu ili stan.

Koji ne bi bili besplatni, jer bi drzava naplacivala kiriju od stanara, i tako polako vracala svoje pare.

Ako su pri parama, stanari bi stan ili kucu mogli otkupiti po trzisnoj ceni, cime bi drzava brze povratila svoje pare.

A ako stanari imaju malo para a mnogo ambicije, mogli bi stan otkupljivati i parce po parce, placajucu stanarinu na neotkupljeni deo.

Ko nema da otkupi a nema ni da plati stanarinu, dobijao bi socijalnu pomoc za prezivljavanje, pa i za tu stanarinu.

A odakle drzavi novac da izgradi tolike kuce i stanove? Pa nastampas. Ako nastampan novac ulozis u stanove a ne u potrosnju, novac nece izgubiti vrednost.
Preporuke:
19
17
5 petak, 06 jun 2014 01:06
zaista
Odličan i ozbiljan tekst.
Preporuke:
25
2
6 petak, 06 jun 2014 06:29
Dragan
Nema i neće biti obnove zemlje i boljeg života bez oslobađanja od zapadne okupapacije i slugeranjskog mentaliteta okupatoru. Ukoliko zemlja (a sada i zabludeli i sluđeni) narod ne napravi zaokret od pogubnog puta ka Evro-atlanskim integracijama i ne okrene se Evro-azijskim integracijama - nema obnove i nema boljeg života - živeće se i dalje ovako bedno kako se živi bez ozbira na sve priče političara i bijice i lavine laži koje dolaze sa zapada.
Preporuke:
28
1
7 petak, 06 jun 2014 07:52
el srbinjo
idealna prilika da ruske banke (kreditima sa povoljnom kamatom) zamene pljačkaške banke sa zapada.
Preporuke:
24
1
8 petak, 06 jun 2014 08:05
Boško
Da se šteta ne bi ponovila prvo treba eliminisati štetočine.
Za nepune dve godine štetočinske "vlasti" SNSovaca imali smo

- sušu prošle godine (+ milijardu evra)
- poplavu ove godine (+ milijardu evra)
- "najezdu skakavaca" (1000 novih SNSovaca dnevno)
- + 6 milijardi javnog duga
Preporuke:
22
3
9 petak, 06 jun 2014 09:33
sokrat
Sparta je uvek imala dva kralja.
Po ugledu na Spartu Srbija bi trebala imati dva prmijera, dva predsednika, po dva ministra za svaki resor, dva direktora svih javnih preduzeća, dva gradonačelnika itd.
Na taj način bi se rešio problem nezaposlenosti i postigla maksimalna efikasnost jer bi drugi radio kada prvi odmara. Jedini uslov je da nikada ne smeju biti u isto vreme na istom mestu, što je jako dobro jer je teško organizovati dva atentata istovremeno.
Ali pošto smo Srbi moj pravi predlog bi bio da ih ipak bude po tri.
Preporuke:
6
18
10 petak, 06 jun 2014 09:36
sokrat
I na kraju ono najvažnije.
To bi bilo potpuno besplatno jer bi svi oni delili jednu platu od koje da budemo iskreni mogu dvoje da žive.

Priznajte da je ideja super.
Preporuke:
7
17
11 petak, 06 jun 2014 09:56
...
Mudar i konstruktivan tekst. Ali i vrlo dobri i zanimljivi dodaci i predlozi komentatora.
Preporuke:
15
1
12 petak, 06 jun 2014 09:58
vanja
Izvanredan tekst. Posebno mi se dopalo ovo: u komentaru agencije Rojters iz Zagreba 4. maja o.g. zaključuje se da je pad hrvatske privrede „sumorna poruka da EU ne može da pruži prosperitet“ zemljama kandidatima.

Svako ko je normalan bi ovo shvatio vrlo ozbiljno!!!
Preporuke:
27
1
13 petak, 06 jun 2014 10:04
Mila
Da bi se primenio koncept koji predlažu autori ovog sjajnog članka, potrebno je da državna vlast bude slobodna i hrabra da samostalno donosi najvažnije odluke.
Rekla bih, znajući ih, da je to najslabija karika u tom lancu obnove i razvoja. Inače, slažem se da Srbija ima snage da se podigne i obnovi, i to će se desiti, pre ili kasnije. Što pre to bolje.
Preporuke:
24
1
14 petak, 06 jun 2014 10:13
jov.o
citat: O stranim donacijama i pompezno najavljenim „donatorskim konferencijama“ 2001. godine, najkritičnije je govorio tadašnji premijer Đinđić, nazvavši sve to ”farsom”.

Mučno je čitati danas to što piše u linkovanom delu. Prava tragedija je da nedorasla srpska elita ništa nije naučila iz proteklih 13 godina, od Đinđića do Vučića
Preporuke:
22
1
15 petak, 06 jun 2014 10:20
građevinac
građevinska industrija može da izvuče srpsku privredu iz krize, ako se podrže domaće firme i ako se plaćaju izvršeni radovi, to je sto posto sigurno
Preporuke:
16
1
16 petak, 06 jun 2014 10:26
slučajno prolaznik
Vrlo zanimljivo štivo, naročito podsećanje na blagovremena upozorenja (linkovi) koja nije imao ko da čuje. Oko Razvojnog fonda - ne može biti pravog razvojnog fonda u okupiranoj zemlji! Njima ne treba da se vi razvijate, već da stagnirate u jadu i bedi, jer vas je tako lakše kontrolisati. Hoćete plate i penzije - uzmite kredit; hoćete kredit - predajte zemlju, vodu, vazduh, ljude, zdravlje, kulturu, identitet,...(dopunite sami). I to je to.
Preporuke:
25
1
17 petak, 06 jun 2014 11:05
marija
Odlično napisano, ima tu dosta zanimljivih stvari. Predlozi podrazumevaju ozbiljnu državu koja vodi ozbiljnu politiku. Treba biti veliki optimista pa očekivati od OVIH da nešto od ovoga primene. Ali bar sad ne mogu da kažu da im niko ne nudi suvisle predloge.
Preporuke:
20
1
18 petak, 06 jun 2014 11:08
p.s.
Što se tiče solidarne stambene izgradnje, realna cena kreće se oko 300-330 € po m2 ukoliko opština obezbedi infrastrukturu i potrebne građevinske dozvole.

Pa koliko se ugradjuju u cenu banke i posrednici da bi ona došla do 1600-2400 evra u Beogradu? Strašno
Preporuke:
9
2
19 petak, 06 jun 2014 11:45
Dabić
Pohvaljujem poštovane autore što su prvo razgovarali sa strukom pa tek potom napisali ovaj plan razvoja, kamo sreće da se tako radi ne bi bili ovde gde smo. Ima tu više zanimljivih predloga, ja bih se zadržao na razvoju voćarstva u zapadnoj Srbiji, što dobro poznajem; na ovom prostoru može se uz pametna i nevelika ulaganja dobiti za kratko vreme na hiljade i hiljade tona jabuka, krušaka, šljiva, trešanja, jagodičastog voća, od maline do aronije, gljiva i lekovitog bilja, koje sve đuture možete prodati Rusima za dobru cenu, jer su proizvodi iz ovog kraja na ceni. I eto deviza za državu, eto zarade trgovcima, eto posla za narod, svima dobro. Ovo isto važi za stočarstvo, priroda je stvorila sve uslove, samo pameti nema. (uredite već jednom protivgradnu odbranu! par hiljada novih raketa je mnogo jeftinije od štete koju svake godine grad napravi štetu u milionima evra samo u ariljskom i ivanjičkom kraju, a gde je čačanski, dragačevski, požeški?!) ...
Preporuke:
24
1
20 petak, 06 jun 2014 11:46
Dabić 2
Dajte da ovaj narod nešto radi, hoće narod da radi, ovde se mnogi ljudi iz grada vraćaju na selo, nema više leba u gradu sve su firme propale a i koje rade male su plate, ne može da se živi od crkavice. Na selu uz pametno ulaganje i stručnu pomoć, a hvala Bogu imamo stručnjake za agrar koje niko ništa ne pita pa tako i prolazimo, i uz odgovarajuće mere zaštite može da se napravi čudo i da se sva ova mladež zaposli za dobru platu.
Još će biti narod zdraviji, ješće domaću zdravu hranu, a ne ovaj otpad koji uvoze, koji ni mačke više neće da jedu. Ako ima imalo pameti u vladi, poslušajte pametne predloge, više glava bolje vidi nego jedna, ma kakva da je. Hvala.
Preporuke:
26
1
21 petak, 06 jun 2014 12:46
Saša Stojković
Čitam ovo štivo i ne znam šta bih pre komentarisao.
U komentarima gospodin Dabić priča o zapadnoj Srbiji, a ja mogu da kažem da je skoro ista stvar i u istočnoj Srbiji. Ogromno prostranstvo, plodna zemlja, voda, putevi, sve je tu, samo pameti nema. Tamo gde su nekada bile pantaže velikih poljoprivrednih kombinata danas stoji veći deo u parlogu, tuga gledati. Ugasili kombinat Ključ, ugasili čuveni DŽervin, sve što je valjalo ugasili, nešto malo se pojedinci bore koliko mogu, jer ih država i opštinska administracija ometaju u poslu, sve u svemu jedna opšta propast. Isto važi, Dabiću, ili slično i za istočnu Srbiju - idealni resursi za plantažnu proizvodnju voća, višanja, jabuka, kajsija, grožđa, uz neko ozbiljnije ulaganje hiljade tona voća može se prodati na domaćem i ruskom i drugim tržištima gde srpska roba ima prođu. Isto tako hara nezaposlenost i malodušnost, masovno se iseljava u inostranstvo, ostaće pusta istočna Srbija, Krajina, Pirot ako se nešto brzo ne promeni. Hvala autorima na trudu.
Preporuke:
13
1
22 petak, 06 jun 2014 13:01
ecc
Pohvala autorima teksta i redakciji na tome što ste pokrenuli jednu ozbiljnu i važnu temu koja će biti sve važnija kako bude vreme proticalo i budu vidljive sve posledice ove katastrofe koja nas je zadesila. Razložna analiza i razumni dobronamerni predlozi nisu tako česti u našim medijima. Ono što bih pohvalio ovom prilikom je predlog autora da srpska vlada udje u šire partnerstvo sa Kinom u projekat obnavljanja i izgradnje puteva i mostova, te sa Rusijom u projekte razvoja voćarstva i stočarstva u nerazvijenim regionima Srbije. To je pristup koji otvara široku perspektivu srpskoj privredi i poljoprivredi, a realan je u pogledu realizacije. Naime, u prethodne dve godine jedine realne investicije u srpsku privredu su došle iz Kine za Koridor 11 i Rusije za remont železnice, što znači da može da se očekuje da bi ove moćne zemlje ušle i u neke još ozbiljnije investicije ako im se pristupi na pravi način i sa pravim projektima. Gurati stvari u tom smeru, jedini je izlaz i nada za Srbiju.
Preporuke:
13
1
23 petak, 06 jun 2014 13:20
pks
Adekvatnim projektima moguće je privući direktne investicije krupnih ruskih trgovačkih kompanija, koje su zainteresovane za ulaganja u Srbiji u nove zasade voća koje je veoma traženo na ruskom tržištu i, u tom cilju, formiranje sabirnih i distributivnih centara u ključnim regionima koji bi bili uvezani bilo sa beogradskom veletržnicom, bilo sa posebnom kompanijom koja bi plasirala srpske proizvode na perspektivno tržište Rusije, a posebno Moskve.

- Bravo! O ovome se u krugovima izvoznika voća na rusko tržište govori već par godina, ali niko iz države nije imao sluha. Nadam se da će se stvari sada pomeriti sa mrtve tačke. Ogromna je perspektiva saradnje sa ruskim kompanijama u oblasti poljoprivrede i stočarstva, prema nekim procenama Srbija bi uz odgovarajuću ekonomsku politiku moglada da ostvaruje čak do 3-4 milijardi dolara prihoda od izvoza voća i proizvoda od mesa i mleka na tržište Rusije. Tamo su nam još uvek širom otvorena vrata, treba iskoristiti tu šansu, druge nema
Preporuke:
12
1
24 petak, 06 jun 2014 13:26
Jovana
Sjajno! Netipično za Srbe, pobednički stav. Ne znam kako će ljudi ovo prihvatiti jer ovde vole kukumavčenje i kalimerisanje. Bumo videli.
Preporuke:
14
3
25 petak, 06 jun 2014 18:31
fristajlo
Prosto začuđuje stepen neuvažavanja realnosti koji je prisutan u Srbiji u svim domenima. On je najočitiji u pogledu insistiranja na istim privrednim modelima već 14. godinu od promena od Petog oktobra, iako sve činjenice ukazuju na neuspešnost tog modela.

I ne začuđuje, ako imate svest o tome ko postavlja te Vlade od pomenutog datuma. U kontinuitetu, to su Vlade koje formiraju sile zapadne koalicije, koje ovde ne žele režim kome će prioritet biti interesi Srbije, već interesi zapada.
Nama ostaje da čekamo i sa ovim, inače korektnim planom- Vladu koja će se otrgnuti sa lanca zapadu i postaviti stvari na svoje mesto.
nešto što je suštinski važno, a nije pomenuto u tekstu je- promena sistema vrednovanja rada. Tu je u Srbiji počinjena najveća šteta.
Naime, svaka sredina, u kojoj je proizvodnja dobara (industrija i poljoprivreda) toliko potcenjena u odnosu na usluge, bankarstvo i medije, kao i sektor državnih organa (govorim o platama zaposlenih) osuđena je na bedu.
Preporuke:
10
0
26 petak, 06 jun 2014 18:43
Ej
Moj fakultet održava apsolventsko veče.

Čitave nedelje to je glavna tema među studentima - ko će šta da nosi, koliko će da potroši na odelo i haljinu.

Da biste otišlin na to veče, treba da platite skoro 4 000 samo za ulaz. Kad se saberu svi troškovi, bez 10 000 dinara, ako već imate nešto od odeće, ne možete da prođete. Ako kupujete sve novo, računajte na trošak od 30 000.

I vidim da su svi u mojoj grupi spremni da daju taj novac kako bi 5 sati, koliko veče traje, izgledali što lepše.

Ja sam mislio da ćemo se kao generacija svi odreći apsolventskih večeri i taj novac dati ugroženim porodicama.

Ali, očigledno, poplave su zaboravljene i preostali retki studenti spremni da se odreknu užitka kako bi pomogli onima u nevolji - crne su ovde. Budale.

Bar tako kaže većina.

I sad jedan takav student razmišlja kakvu budućnost može ova zemlja da očekuje kad većina njenih mladih ljudi, velika i razoračaravajuća većina, pokazuje milosrđe samo do granica sopstvene zabave...
Preporuke:
6
3
27 petak, 06 jun 2014 19:12
Dr Jela Bisic
Postovani NSPM, postovani komentatori/komentatorke, nisam ekonomista, o ekonomiji ne znam nista,pa zato je ovo komentar totalnog amatera, obicne osobe:domacice, poljoprivrednika isl.Zamislite coveka koji zivi u nekoj kucici,omz nesto namestaja i malo bele tehnike,nema nikakav prihod,zivi od onoga sto mu izraste u bastici.Ima dugove preko glave,koje vraca,uglavnom,tako sto se dalje,jos vise,zaduzuje.Dug vraca novim dugom.Povremeno proda nesto od kucnog namestaja,ili po kilo jabuka iz bastice,i to je sve.Takvog coveka zadesi poplava,unisti mu i onesposobi kucu,odnese namestaj i belu tehniku,i kako on sada,zaduzen,nezaposlen-moze da gradi novu kucu,kupuje nov namestaj i ostalo?Nasa privreda je unistena, i mi smo u problemima sa likvidnoscu i bez poplava.Recicete da smo ,posle II sv.r. izgradili zemlju,pricacete mi o radnim akcijama,ali...mi smo zemlju izgradili stranim kreditima(koje jos nismo ustvari vratili)i na racun poljoprivrede i seljaka.Nemamo vise poljoprivredu,nemamo seljake....
Preporuke:
2
8
28 petak, 06 jun 2014 19:13
Dr Jela Bisic
...ni visak stanovnoka,ni mlade ljude,ne mozemo da zajmimo(jer ne mozemo da vracamo)niti ima ikoga ko bi nam pozajmio.Sta da radimo?
Preporuke:
4
7
29 petak, 06 jun 2014 19:44
dr mr
Biće pre svega radnih akcija. Tome i služe sve one emisije na TV o tome kako je bilo lepo u Titovo vreme.
Preporuke:
4
0
30 petak, 06 jun 2014 21:34
Miloš
Naravno da Srbija ima potencijal da izađe iz krize, i da se kasnije razvija i jača. I to nije neka naša posebnost, gotovo svaka zemlja ima svoje potencijale. Problem je što nema dozvolu za to. E, zato meni ovaj dobar i konkretan tekst liči na spisak lepih želja. Jer on podrazumeva da stručni, pošteni i dobronamerni ljudi vode zemlju, i na lokalu i na vrhu države. E, kada bi tako bilo onda bi Srbija postepeno postala samostalna zemlja u kojoj bi ambasadori zapadnih zemalja postali nebitni likovi. Da li neko veruje da je to moguće, da stranci dozvole da se oslobodimo njihovog uticaja? Dodajmo na to i naš neodgovorni, kampanjski i estradni mentalitet (koji opstaje vekovima) i imamo to što imamo. Đokoviću neće neki EU komesar ući u svačionicu pre meča i reći mu: "Protiv Federera ne smeš osvojiti više od jednog seta".
Preporuke:
11
0
31 petak, 06 jun 2014 22:25
koviljka novi sad
AKO U SRBIJI TREBA DA SE IDE NA RADNE AKCIJE KAO ZA VREME ONOGA IDIOTA I TO U DVADESET PRVOM VEKU, ONDA TREBA DA OVA ZEMLJA NESTANE. DA NESTANE. SRAMOTA DO BOGA , FUJ.
Preporuke:
7
3
32 subota, 07 jun 2014 02:06
Marko Gay
@ dr Jela Bisic

Hitler je vec dao odgovor na vase pitanje.

Mozete misliti kako je to bilo za obicnu osobu, u ONAKVOJ Nemackoj, prvi put cuti: "Ne treba nam strana pomoc. Ne trebaju nam strani krediti".

To je sve do tog Hitlerovog govora obicnom narodu bilo potpuno nezamislivo. Zato im je Hitler, kad je te svoje reci sproveo u delo, i delovao kao madjionicar, ili bog.

A ustvari, nema magije. Ljudi su drzavu prosto pogresno shvatali kao da je ona stvarno slicna seoskom domacinstvu.

Hitler je medjutim prozreo tu propagandom nametnutu laz i primetio da postoji jedna veoma vazna razlika: seosko domacinstvo ne moze legalno da stampa pare.

Takodje, ako drzava objavi bankrot, vi ne mozete da joj upadnete na imanje i zaplenite konje. Mozete samo da ugrabite nesto malo sto je van njene teritorije, ali to je obicno sitnica u odnosu na njen dug i njeno bogatstvo.

Ovo su bitne razlike za oporavak, narocito emitovanje novca.
Preporuke:
6
4
33 subota, 07 jun 2014 03:31
Dr Jela Bisic
Za Milosa:Bojim se da smo svoje potencijale potrosili.Unistili.I finansijske(zaduzenost,privatizacija)i ljudske("izvoz mozgova",nizak natalitet.pomalo droga/alkohol).Sad mogu i da nam daju dozvolu,tako smo se udesili...A i tih idealnih,dobronamernih/strucnih/pametnih/lepih nemamo vise.Srpski narod se pokvario,odavno.Za Koviljku:mi smo prvi eksperimentalni kunic,uvek bili.Vec par godina sapuce se,ponovo,u (razvijenm)svetu o lepotama komunizma.Taman ih malo, posle pada Berlinskog zida,nismo spominjali.Mi se,naravno na to lepimo,kao som na buchku.Pasuje nam.Samo ne bojte se.Nema nista od toga.Na radnim akcijama ljude su hranili.Mi smo tada bili agrarna zemlja i hrana je bila neverovatno jeftina.Sada je hrana kod nas skoro po evropskim cenama.Ko ce, danas, da hrani akcijase?Jeftiniji je buldozer i placen bagerista.A ova zemlja nestaje.
Preporuke:
2
4
34 subota, 07 jun 2014 11:36
Mila
kao što je rekao neko od prethodnika, ovdašnji ljudi su skloni kukumačenju i kalimerisanju, što se vidi u komentarima Jele Bisić i još nekih. Međutim, ako sam dobro razumela, ovaj članak je napisan upravo sa suprotnim stavom. Jeste teško stanje i prilike, ali pametnim planom i ozbiljnim radom stanje se može ne samo popraviti nego je moguće i obnovu pretvoriti u ozbiljan razvojni zamajac.

Razumem i ove što kukumavče, ima mnogo razloga za to, ali mnogo bliži mi je proaktivan pristup autora. Mislim da je to jedini ispravan stav koji može da dovede do nekog napretka u ovoj zemlji.
Preporuke:
8
1
35 subota, 07 jun 2014 13:43
sokrat
Broj komentara govori sve, tako nam i treba.
Preporuke:
3
0
36 subota, 07 jun 2014 16:11
Dr Jela Bisic
Za Marka veseljaka: E moj gospodine, znam ja da je Hitler(i Chaushesku) dao odgovor na pitanje, ali je on onda dobio kontraodgovor. Niste u pravu kada pisete:"...ako drzava objavi bankrot,vi ne mozete da joj upadnete na imanje i zaplenite konje."E tu niste u pravu.Mozete. Mozete da zgazite tu drzavu kao mrava, da je preorete bombama, da pobijete njene stanovnike, da je okupirate-to sve ne mozete prezaduzenom seljaku/gradjaninu.Ne grabite vi " samo nesto malo sto je van njene teritorije"-vec celu teritoriju.Za Milu:Ne kukumavcim. Samo neznam nijedan nacin da,madjionicarski,od nicega napravite nesto. I objasnjavam da mi,nekada, nismo imali nista-nego ipak nesto.Svi ti koji pricaju o radnim akcijama,neka mi kazu:ko ce da kupi lopate i,pijuke,ko ce da hrani akcijase(ili hranu da donose od kuce?)ko ce da im da uniforme i obucu.ko ce...Sve kosta,Mila.Ne moze nula da bude zamajac.Za Sokrata:napravicu(a mozete i Vi-hajde da se udruzimo) statistiku o temama i broju komentara koje...
Preporuke:
2
4
37 subota, 07 jun 2014 16:12
Dr Jela Bisic
.."izazivaju".Za sada, po rezultatima(a nisu potpuni) na prvom mestu je chirilica.Posle sve drugo.Ekonomija je prilicno neinteresantna-svi mastaju o stranom investitoru,samo se razlikuju sa koje strane ce da dodje. Mitski deda-Mraz nase ekonomije(i ne samo nase).Necu da razvlacim temu.Zato ce i biti kako kazete:tako nam i treba.
Preporuke:
2
3
38 subota, 07 jun 2014 17:08
NEZAVISNI PESNIK
subota, 07 jun 2014 03:31Dr Jela Bisic Za Milosa:Bojim se da smo svoje potencijale potrosili.Unistili.I finansijske(zaduzenost,privatizacija)i ljudske("izvoz mozgova",nizak natalitet.pomalo droga/alkohol).Sad mogu i da nam daju dozvolu,tako smo se udesili...neka propadne banda prevaranata, neradnika, lažova,...što se mene tiče.jedino mi je do njihovog opstanka "stalo" zbog suseda koji su još gori, i zato jer Rusija tu ima neki interes ?
Preporuke:
1
1
39 subota, 07 jun 2014 21:17
NEZAVISNI PESNIK
Dvorniković (koga ubiše komunisti-satanisti, "slučajno" na operaciji u bolnici), i Jovan Cvijić su dešifrovali tu podlu, zavidnu,...bandu.

Zato su komunisti-satanisti i zabranili štampanje Dvornikovića.
Preporuke:
0
1
40 subota, 07 jun 2014 22:57
seljak bezemljaš
NEZAVISNI PESNIK
Poštovani gospodine.
Pretpostavljam da ste mislili na dijagnozu koju su u svojim delima dali Vladimir Dvorniković i Jovan Cvijić.
Dvorniković u KARAKTEROLOGIJI JUGOSLOVENA a Cvijić u oceni psihičkih tipova, dinarskog pre svega.

Dvornikovićevi radovi, mogu se naći na internetu.
Evo Cvijićeve dijagnoze (delić )

"Dar je raspoređen gotovo na celu narodnu masu,...
tupavih gotovo nema. Ali amplituda dara po pravilu nije velika.Najveći broj tzv. darovitih davao je do sada male rezultate. Mahom ne razrade poslove, (ne samo na delu već i u mislima)do krajnjih konsekvenci.Vrlo retko urade štogod potpuno. Često misle da je isto videti ili osetoti i izvršiti...Izuzetno ima i velike darovitosti"


Propisao je i lek.
"vaspitavanje volje i moralnih osobina i rad na formiranju sebe samoga"

U titoizmu nije bilo uslova za razvoj dobrih osobina.To se odbija primiti ka znanju.
VALjDA ZATO ŠTO SMO BILI VESELI TADA ALI NE I SRETNI

Uzgred. Ja ne mislim da smo propali.
Preporuke:
10
0
41 ponedeljak, 09 jun 2014 09:08
Beli Orao
@Kako obnovu ugroženih područja pretvoriti u razvojni zamajac zemlje.

Bolje i da ne pokušavaju jer će još više da upropaste.


Dakle, nema anlasera koji može da pokrene zamajac. Bendiks propao, a nema ko da ga zameni, krči li krči.
A možda je i akumulator? A nemamo punjač. A i da ga imamo možda je skroz propao, a nemamo pare za nov.

Bez svake šale, nama treba ozbiljan doktor, mehaničar tipa Života koji će da unese duh čak i u onaj zapaljeni auto koji je vozio Kroka.Za sada ga ne vidim.
Preporuke:
3
0
42 ponedeljak, 09 jun 2014 21:22
Dr Jela Bisic
za Belog orla: jedva jednom. To sto Vi pisete-to je ono o cemu pisem svo vreme.Ne moze nula da bude zamajac.Da bi smo krenuli sa mrtve tacke moramo prvo da znamo sta hocemo,pa onda da vidimo koliko to kosta. na kraju-kako cemo da nadjemo potrebne pare. Toga kod nasih politicara,svih provinijencija, nema. Oni niti imaju plan sta hocemo(poljoprivredu,industriju,koju industriju,..)niti ikakvu ideju koliko to sto hocemo kosta, odakle bi mogle da se nadju te pare.Dok ljudi ne naprave ovakve programe-sve ce biti prazna prica, sharena laza.Lutanje.
Preporuke:
5
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner